Minujaoks üks uudsemaid tugilahendusi on Gboard ehk Google Keyboard. Tegemist on virtuaalse klaviatuuriga, mida on väga palju arendatud. Kuigi see tuli välja juba 2016.aastal, on seda pidevalt uuendatud. Minu arvates on see uudseim tugilahendus just tänu sellele, et klaviatuuri on installitud Google Translate ning see toetab üle 100 keele. Sellel on Google Play Storeis rohkem kui 1 miljard allalaadimist, mis teeb sellest ühe populaarseima Androidi rakenduse. Mulle isiklikult väga meeldib, et sellega saab kirjutada rääkides. Et seda teha tuleb vajutada "voice input" nuppu ning siis öelda kas tähehaaval või sõnahaaval märke ning kui tahetakse sõnade vahele tühikud või punkte lisada, siis need peabki niimoodi välja ütlema, mis teeb sellest ideaalse liidese, kui käed on hõivatud, sest seda on väga kerge installida ning ka kasutama õppida. See klaviatuur toetab ka ühe käe režiimi, juhul kui kasutajal on mingi invaliidsus või näiteks käsi katki. Samuti on minu arvates tegu väga hea näitega sellest, et paljud eelkõige puudega inimeste jaoks välja mõeldud liidestest, satuvad masskasutusse kui tavainimesed avastavad neid, sest üldjuhul on tegemist alternatiiviga, mida saab kasutada mittetraditsiooniliselt. Väga mugavaks teeb selle klaviatuuri näiteks asjaolu, et antud rakenduse allalaadinud kasutajatel hajub autoga sõites rooli taga kordades vähem tähelepanu, kui seda tavalise virtuaalklaviatuuri korral ning see tagab ka kordades ohutumat liiklust kui muidu, sest juhid saavad rohkem tähelepanu suunata liiklusesse. Klaviatuur laseb ka otse guugeldada, mis suurendab veelgi kasutusmugavust. Puuetega inimestele on veel tagatud Morse koodi toetus, mida minu arvates annab väga suure plussi invaliidsusega inimestele, kes soovivad nutiseadmeid kasutada. Mina ise olen Gboardi suur fänn ning olen seda kasutanud alates aastast 2017 ning minu jaoks on seda rakendust raske kritiseerida. Kõik on tehtud väga mugavaks ning arusaadavaks. Minu arvates kõige mugavam ning kasutajasõbralikum virtuaalne klaviatuur, mis praegu eksisteerib. Olen selle mugavusi kasutanud nii autoga reisides, süüa tehes (näiteks kui käed on toorainega koos) ning ka teistes igapäeva elu situatsioonides. Lõpetuseks tahaksin soovitada antud klviatuuri, sest tegemist on vaieldamatult turuliidriga ja see areneb iga aastaga aina edasi ning ootan põnevusega nende uusi uuendusi, mis teevad meie tänapäeva kirjutamise veelgi kergemaks.




Viited: https://bit.ly/33OAdTc

Comments

Popular posts from this blog