RÜHMATÖÖ ARVUSTUS


Ma lugesin ning kommenteerin Rasmus Vahelaane, Karl Markus Kõivastiku, Joonas Kaalu ning Magnar Markvarti kirjutatud rühmatööd "E-spordi olemus, trendid ja tuleviku väljavaated".

Eelkõige otsustasin nende tööd arvustada, sest olen isegi videomänge harrastanud ning mulle tundus nende teemavalik huvitav. Nad käsitlevad e-spordi olemust spordina ning mulle meeldis nende arutelu sellel teemal. Nad on leidnud ning põhjendanud mõlemat seisukohta, miks e-sporti võib spordiks nimetada ja miks mitte, see loob neutraalse mulje lugejale, kes ei ole antud teemaga päris sina peal. Nende arutelu sisaldab videomängude huvitavat ajalugu, meediakajastust ning ka mängude populaarsust, mis kõik annavad hea ning huvitava ülevaate sellest, kuidas e-sport nii suureks valdkonnaks on saanud. Nad suudavad tekitada artiklis sellise meeleolu, mis kutsub videomänge proovima ning tekitab tahtmise valdkonna kohta veel lisa juurde uurida, seega minu arvates läheb nende teemavalik väga hästi kokku artikli endaga. Viitamisega ega allikatega ei leidnud ma probleeme, sest kuigi mõni viide pärineb näiteks Wikipediast, mis ei pruugi alati korrektne olla, siis sama teema kohta on veel viiteid, mis tõestavad info õigsust. Rühmatöös on kasutatud viisakat ning mõistlikku kõnepruuki ning see annab hea ja arusaadava ülevaate ka inimestele, kes ei ole antud valdkonnaga tutvunud.

Tahaksin samas välja tuua paar märkust. Esiteks tekib mul lahkarvamus selles osas, et e-sporti tehakse raha nimel (e-spordi olemuse lõigus) või et ajaga on muutunud areenid ning auhinnafond (turniirid, tiimid ja sportlased lõigus). Minu arvates pole see parim lähenemine e-spordile, sest usun, et paljud voogesitajad ja ka lihtsalt kõrgel tasemel mängijad ei tee seda ainult raha pärast, vaid ka selle võidu tunde jaoks, mida sport pakub ning samuti minu arvates saab e-sporti ka harrastada samahästi kui tavalist sporti. Veel tasuks mainida, et ajaga ei ole ainult auhinnafond ja areenid muutunud, ka näiteks varustus on kordades parem (paremad arvutid, nutikamad hiired, mehhaanilised klaviatuurid jms) samuti on tiimidel profesionaalsed treenerid. Mul tekkis arusaamatus ka oluliste turniiride, tiimide ja mängijate juures, kus autorid toovad välja League of Legendsi 2019. aasta parima mängija, aga 2019. aasta parim tiim ei olnud DAMWON Gaming, vaid FunPlus Phoenix. Nagu ma aru sain, lisasid autorid 2020. aasta parima tiimi ning nad ei maini seda. Kui artiklit loeks teemaga mitte kursis olev lugeja, siis tekiks sellel kohal tal eksitav arusaam.

Mulle meeldis see rühmatöö selle põhjalikkuse ning ka neutraalsuse poole pealt ning kui jätta lahkarvamused arvestamata, on tegu väga mõistliku kirjutisega.

Comments

Popular posts from this blog