Lugesin "Kuidas saada häkkeriks" eesti keelset versiooni ja tuleb mainida, et kohe algusest hakkas mulle väga kirjutaja stiil meeldima. Ei räägita üldse ümmargust juttu, sisukord on väga hästi sorteeritud (meeldis väga, et ei räägitud lühenditega ning iga asi mida arvutikauge inimene võib mitte teada, seletati hästi läbi). Meeldis väga, et autor alustab kirjeldusega, kes või mis on häkker, kus ta toob kohe selged piirid häkkimise ja kräkkimise vahele ning teeb kräkkimist maha. On näha, et autor on ise ka häkker. Nagu ta mainib, siis häkkerite seas tehakse kräkkereid maha ning tänapäeval tähendab paljude jaoks häkkimine varastamist ja/või kuritegevust  just tänu nendele kräkkeritele. Natuke kritiseeriksin "häkkerlik suhtumine" paragrahvi, kuna see tundus minu jaoks mõneti natuke liiga üldine ning näiteks punkt 3. et häkkeril ei tohiks kunagi igav hakata, ma vaidleksin vastu. Tuleb ikka ette igavaid olukordi ja koodi/teemat, mis võibolla ei paku nii palju huvi, kuid muus osas olen autoriga päri. Ma arvan, et selle lõigu parem kirjeldus oleks olunud väide, et kui sulle meeldib tundide viisi oma koodi kirjutada ja parandada, siis sul läheb hästi ja kui see on rohkem piinarikas, kui lõbu toov, siis peaksid endale uue ala leidma.
    Järgmine sisulõik häkkerite põhioskustest oli minu arvates väga hästi ja detailselt välja toodud. Programmeerimise õppimisest kommenteeriksin nii palju, et igal ühel on see individuaalne ning 5 kõige paremate keelte sekka paneksin tänapäeval Lispi asemel javascripti ja perli asemele mingi SQLi (minu arvates on programmeerimise oskamisel tähtis osa ka andmebaasidel). Ülejäänud punktidega olen ma nõus, järjest enam vaatab maailm vaba tarkvara poole ning linuxit võiks iga häkker osata kasutada. Samuti on väga tähtis osata inglise keelt, see on minu arvates igas valdkonnas väga kasulik.
    Mulle väga meeldib, kuidas autor kirjeldab häkkeriks saamist. Kuna mul endal puuduv kogemus antud alas ja olen alles IT-ga tutvumas, on minu jaoks antud artiklis väga hästi välja toodud, mida ma peaksin tegema, kui ma tahaksinhäkkida. Olen nende esimeste 3 kuuga palju mõelnud freelancimisele tulevikus ning nüüd olen veendunud, et enne võiks natuke häkkida (See annaks palju kogemust ning lisa teadmisi). Seda nohikute teemat kommenteeriksin nii palju, et olen ise ka nohiku seisus olnud ja järgimõeldes tean, et teised ütlevad seda ainult sellepärast, et ise tahavad ka samasugused olle. Üldjuhul ei solvata inimest mingi viha pärast, vaid kadedus, kadedus, kadedus... Nohikud peaksid enda üle uhked olema, sest üldjuhul neil on kindel siht ja üldjuhul nad selle sihini ka jõuavad.
    Tooksin ka eraldi välja stiilipunktide lõigu, kui jällegi autor kirjeldab algaja jaoks väga head "meelespead" ning ka mida häkkerina mitte teha. Eriti meeldis see kasutajanime teema ning olen sellega täiesti nõus. Lõppu ka korduma kippuvad küsimused, koos paari naljaka küsimus/vastusega.
    Lõpetuseks tahan öelda, et väga meeldis selle autori kirjutatu ja nagu esimeses lõigus mainiti on tegemist väga autoriteetse dokumendiga ja suur respekt autorile kirjutatu eest.

Comments

Popular posts from this blog