Mina analüüsisin kosemudelit ehk "waterfalli" ning tegin seda Toyota näitel. Kuigi Toyota tänapäeval ei kasuta enam seda mudelit, tegi ta seda vanasti. Lugesin läbi artikli, kus küsitleti Satoshi Ishiit, kes on Toyota tarkvaraarenduse juht. Artiklis Ishii kirjeldab, kui halb ja mittesobilik on kosemudel tarkvaraarenduse jaoks. Ta ütleb, et suurimad miinused on see, et koodi ei saa selle mudeli põhjal testida enne kui arenduse etapp on tehtud ning see toob kaasa väga palju riske ja läbikukkumisi. Samuti mainib ta, et mudel loodi siis, kui tarkvara osa firmast oli väike ning autodel ei olnud palju elektroonikat. Ehk mida lihtsam oli tollel ajal mudelist aru saada, seda kergem ülesandeid jagada jne, millega antud mudel saab väga hästi hakkama ning see on selle mudeli üks suuremaid plusse, et kõik on ühisel arusaamal: mida peab tegema ja kuhu firma tahab jõuda. Ishii mainib, et neil on vaja väga palju muudatusi teha, et nende projektide kood oleks normaalne ja n.ö lean, sest mida aeg edasi, seda rohkem muutuvad autod arvutiteks rataste peal. 

Artiklis tuuakse näide, et hübriid autodes läheb pool auto arenduse rahast tarkvaraarendandamisesse ning et näiteks Lexuse autod kasutavad 14 miljonit koodirida, mis on samas kategoorias pankades ja lennukites kirjutatavaga. Samuti mainib tarkvaraarenduse juht, et talle meeldib väga vilgas tarkvaraarerndus ning vaikselt nad liiguvad agiilsete mudelite peale üle. Ta rõhutab testimise ja koodi parandamise tähtsust ning mainib, et kosemudel toob firmale väga palju kahjumit. Nimelt kui projekt on tootmise faasis, siis viga parandamine maksab firmale 50 korda rohkem, kui seda prototüübi valmimisel, kuid kui tootmise faas on lõppenud, siis vea parandus maksab neile 1000-10000 korda rohkem. Näiteks toodi välja Toyota Priuse vea pidurdussüsteemis ning see läks Toyotale maksma üle 2 miljardi dollari. Lõpetuseks võin öelda, et sain hea ettekujutuse kosemudelist ning sain aru, et seda ei ole mõtet programmeerimis projektides kasutada, tema vea tuvastus võimetuse tõttu.




Viited: https://bit.ly/2UQjb25

https://bit.ly/2Hu5frE

Comments

Popular posts from this blog