Mina analüüsisin moobiilimängu "Clash of Clans". Firma nimega Supercell tõi 2012. aastal turule mängu, mis peagi muutis valdkonda. Mängus on igal mängijal oma küla, küla hooneid saab arendada kullaga ja sõdureid eliksiiriga. Mida rohkem on külas arendatud, seda parem on mängija. Mängu mõte on liituda mingi klanniga ja oslaeda sõdades teiste klannide vastu (saab ka mitte osaleda, kuid siis kaob mängul mõte). Rünnatakse vastas olevate kasutajate külasid ja vastupidi. Mäng sai kohe üli populaarseks ning praegu on sellel 100 miljonit igapäeva kasutajat. Mäng muutis maastiku oma lihtsuse, humoorikuse, headuse ning strateegiaga. "Clash of Clans"-i teeb sõltuvusttekitavaks just oma küla arendamise osa. Et areneda, peab olema väga järjekindel. Küla saab samuti korrigeerida just selliseks nagu kasutaja ise soovib. Kuna on piiratud arv ehitajaid külas, ei saa koguaeg oma ressursse kulutada (küla arendada), kuid samal ajal on kõige mõistlikum alati ehitajad töös hoida. See tähendab, et kui sul on palju ressursse, aga ei saa midagi ehitama panna, keegi teine ründab sind ja varastab sult suurema osa varadest (mida rohkem on varasid, seda rohkem saab ründav kasutaja).

    Tõenäoliselt muutis see kõige rohkem koolilapsi, kuid ka tudengid ja töölkäijad ei jätnud seda mängu märkamata. Nii koolis tundide/vahetundide ajal, loengus olles, tööl kui ka kodus, muutus see mäng  miljonitel inimestel suureks päeva osaks. Paljud kooliõpetajad saades "Clash of Clans"-ist inspiratsiooni, hakkasid tundides kasutama ka XP süsteemi, st et õpilased said vastamiste jms eest punkte, mis mõjutasid aine lõpptulemust. Antud mäng oli ka üks esimesi mobiilimänge, millel tekkis niinimetatud pro scene, mis tähendab, et tekkisid kasutajad, kes teenisid mängu pealt elatist.

    Minagi olen väga palju tunde oma küla arendanud ja ka mina pean seda oluliseks osaks oma koolipõlvest. Mäng aitas mul stressi maandada ning oli ka huvitav sõprade ja klassivendadega võistelda. Peale mitmeaastast pausi hakkasin ma 2019. aastal mängu uuesti mängima ning teen seda siiani. Olen avastanud, et mängu naudivad ka väga paljud emad/isad, vanaemad/vanaisad. Olen uurinud, mis nende jaoks selle mängu eriliseks teeb ning leidsin et põhjuseks on tavaliselt seltskond ning kambavaim, mis klannides üleval on (kõik tahavad endast parima anda ning sõda võita). Minujaoks on see väga lõbus ning hea ajaviide ning tänu mängule olen ma endale mitmeid uusi sõpru ja tuttavaid leidnud.

    Tõenäoliselt lõi "Clash of Clans" nii hästi läbi, sest sarnast mängu tollel ajal turul ei olnud. Lähim konkurent oli "Simpsons: Tapped Out", kuid viimasel puudus strateegia osa, millepärast tõenäoliselt sellel nii hästi ei läinud. Praeguseks on tehtud mitmeid alternatiive, kuid siiani on "Clash of Clans" üli populaarsena suutnud püsida ning tõenäoliselt teeb ta seda veel pikka aega.



Viited: https://bit.ly/3mZEbAf

https://bit.ly/3kNgmcY

https://bit.ly/3j8xlpL

Comments

Popular posts from this blog